18 Mart 2013 Pazartesi

ÇİKOLATALI ISLAK KEK


Merhabalar,

Bugün sizlerle uzun zamandır yapmadığım ''Islak Kek'' tafini paylaşmak istedim...
Islak kek '' birtutamkekik.blogspot.com ''blogundan...

Ölçüleri aynen kullandım, birebir aynı, çok beğendim....
Arkadaşımıza çok teşekkürler.:)

Malzemeler:

4 yumurta, 
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 çay bardağı toz şeker,
1 çay bardağı ılık su,
4 yemek kaşığı yoğurt,
4 yemek kaşığı kakao,
1 çay bardağı çikolata parçacıkları,
3 su bardağı un,
2 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
Hindistan cevizi, Antep fıstığı veya ceviz,

Sos için,

2 su bardağı süt
yarım su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı kakao (ben 2 yemek kaşığı kullandım)

HAZIRLANMASI

Yumurtaları ve şekeri iyice çırpalım, daha sonra sıvı yağ, yoğurt ve ılık suyu ilave edip çırpma işlemine devam edelim.
Kakao un kabartma tozu ve vanilyayı eledikten sonra sıvı karışıma azar azar ilave ederek karıştıralım,
Son olarak da çikolata parçacıklarını ilave ettikten sonra  karıştırma işlemi tamamlanmış oluyor. 

Yağladığımız tepsiye bu karışımı boşaltıp, 180 derece de pişiriyoruz.

Sosa gelince;
süt kakao ve şekeri iyice karıştırıp ılıtalım. Fırından çıkan sıcak kekin, ilk sıcaklığı geçtikten sonra sosu her tarafına yayalım. Hindistan cevizi ve arzuya göre ceviz veya fıstık ile süsleyelim...
Afiyetler olsun....

Ben bu kekin en çok sosunu sevdim, çünkü içinde çiğ yumurta yok.:)

Sevgiler....



4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben deyapmak istiyorum ama evde kimse yemiyor ki....:( Sonra hepsi bana kaliyor, tabii ben de YIYORUMMMM.... Sevgilerimle ellerinie saglik yengem...

Unknown dedi ki...

teşekkürler filiz'im, istanbula geldiğinde yaparım, bugün tahinli kurabiye yaptım, bu kurabiyede çok güzel oldu, ilk defa denedim, lezzeti bir harika... sevgiyle kal......

Bak Bu Harika dedi ki...

of çok severim ıslak keki. Bloğumda nevresim takımı hediyeli çekilişim var. Katılırsan çok mutlu olurum.

http://www.bakbuharika.com/2013/03/evideacomdan-1-kisiye-cift-kisilik.html

Unknown dedi ki...

Bak bu harika' teşekkürler çekilişe katılacağım............